Skola Imorgon, bra eller dåligt?

Jaha, då är man inne på sista lovdagen för sommaren. Det känns både bra och dåligt. Det ska bli skönt med rutiner och såna saker igen men vem tackar nej till att vara ledig? Förut har jag nästan alltid fått panik när lovet börjar ta slut och man ska börja skolan igen. Undra varför, för att man vet att nästa lov är så långt bort kanske? Eller för att man inser att den tråkiga hösten är påväg? Eller tråkiga, hösten kan vara mysig den med men den är så grå och det regnar nästan hela tiden. Men tänker man efter så inser man att skolan är ju bra, det ger större möjlightere till jobb. Och alla jag träffat som gått klart skolan säger alltid att man ska ta vara på tiden i skolan för det är den bästa tiden man har. Visst man har en del krav och så men det är inte som att jobba. Egentligen har vi det väldigt bra i skolan. Så den här gången ser jag fram emot att börja igen. Ska bli riktigt kul faktiskt. Fast jag ser också fram emot studenten om 2 år. För jag vill börja jobba. Och ja, jag tar studenten om 2 år för jag valde en ny linje. Gick omvårdnad ett år men det var inget för mig så nu går jag handel och det är mer min stil.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0